De beste tips om uw kind te helpen geen spullen meer te verliezen

Niets zo frustrerend als je spullen verliezen. Het is niet alleen vervelend, maar het kost ook tijd en geld en heeft een negatieve impact op het milieu.

Desondanks blijkt uit recent onderzoek dat gezinnen meer spullen kwijtraken dan ooit tevoren. Belgische kinderen verliezen gemiddeld 14 voorwerpen per jaar. Dit komt jaarlijks neer op maar liefst 27 miljoen verloren voorwerpen in België alleen.

Gelukkig bestaan er eenvoudige trucjes om je kinderen te helpen voorkomen dat ze hun waardevolle spullen verliezen. Wij somden de beste tips voor u op:

• Maak speciale vakken in de tas van uw kinderen

Regelmaat is ontzettend effectief om kinderen te helpen leren. Als je een kind aanmoedigt om elke dag alles op dezelfde plaats en in dezelfde volgorde in te pakken, zal snel duidelijk worden hoe belangrijk het is om hun spullen bij te houden. Deze activiteit zal al deel gaan uitmaken van hun dagelijkse routine, waardoor ze minder snel dingen zullen vergeten.

• Gebruik naamlabels

Het labelen van spullen maakt het veel gemakkelijker voor mensen om ze terug te brengen als ze zoekraken. Dit is vooral belangrijk voor bezittingen die regelmatig mee naar buiten worden genomen. We raden je aan zowel een naam als een telefoonnummer op een naametiket te vermelden, zodat mensen contact kunnen opnemen als ze je verloren voorwerp vinden. Onze zelfklevende naamlabels kunnen in enkele seconden worden aangebracht en zijn ontworpen om de het dagelijkse schoolleven te doorstaan, zodat je gezin wordt herenigd met tijdelijk zoekgeraakte voorwerpen.

• Blijf georganiseerd

Het is veel makkelijker om dingen kwijt te raken als je omringd bent door rommel. Probeer, net als de vakken in de tas van je kind, thuis een duidelijke plaats te vinden voor al je spullen en moedig het hele gezin aan om spullen op de daarvoor bestemde plaats terug te zetten als ze niet worden gebruikt. Als de ruimte opgeruimd is en alles op de juiste plaats ligt, is het veel gemakkelijker om spullen terug te vinden als ze zoekraken.

• Bewaar kleine voorwerpen in een zak of tas met een rits

Kleine voorwerpen raak je het makkelijkst kwijt, omdat ze ongemerkt uit tassen en zakken kunnen glippen. Bewaar al je kleine voorwerpen, zoals speelgoed, geld of sieraden daarom in een speciaal daarvoor bestemde zak of tas met een ritssluiting, zodat ze veilig zijn terwijl je kind op pad is.

• Doe een dubbele controle

Zorg ervoor dat je kind, voordat hij of zij het huis, de school of de crèche verlaat, controleert of hij of zij alles bij zich heeft. Het is makkelijker om iets terug te vinden als het kwijt is dan later. Als je jouw kind dit van jongs af aan laat doen, wordt het een gewoonte en voorkom je later in je leven het verdriet van zoekgeraakte spullen.

• Bevestig een Smart Finder

Smart finders zijn kleine Bluetooth-apparaten die aan uw bezittingen kunnen worden bevestigd en een goede optie zijn voor het bijhouden van de meest waardevolle bezittingen van je gezin. Smart Finders gebruiken technologie om het voorwerp te volgen, waar het ook naartoe gaat, zodat je het kan terugvinden wanneer het zoekraakt. Bovendien hebben ze kleine luidsprekers om je met geluid te waarschuwen als het voorwerp in de buurt is.

• Minder kopen

Hoe meer spullen je hebt, hoe gemakkelijker je het overzicht verliest. Onnodige duplicaten van bepaald speelgoed en kleding hebben heeft ook een negatieve invloed op het milieu. Koop liever minder kwaliteitsartikelen, die langer meegaan en makkelijker zijn bij te houden. Door niet te veel spullen te hebben, leert je kind ook de waarde van bezittingen kennen, waardoor het er eerder goed voor zal zorgen.

• Geef niet op

Als er spullen zoekraken, is het altijd de moeite waard om ze eerst grondig te bekijken voordat je ze vervangt. Door je kind aan te moedigen mee te zoeken, leert het hoe belangrijk het is om goed op je spullen te passen. En als je succes hebt, bespaar je jezelf tijd en geld, en verbeter je je ecologische voetafdruk.

Voor meer tips om de milieu-impact van je spullen te verminderen, lees hier onze toptips om kleding langer mee te laten gaan.

Mieke Van Eyck

Account manager, youEngine

Persberichten in je mailbox

Over My Nametags

My Nametags is één van de grootste producenten in België van eenvoudig aan te brengen naamlabels in de vorm van stickers en strijklabelsDe naamlabels hebben duizenden toepassingen, van het labelen van kledij en briefpapier tot stof en schoenen. Oorspronkelijk opgericht in 2004 door Lars B. Andersen, uit de behoefte om de bezittingen van zijn eigen kinderen te labelen, was zijn ambitieuze oplossing om een bedrijf op te richten dat de beste naamlabels ter wereld kon produceren.

My Nametags biedt nu een 10-jarige wasgarantie, die ongeëvenaard is in de naamlabelindustrie. De labels zijn onafhankelijk getest om de beste labels in België te zijn. In de loop der jaren heeft het bedrijf gewerkt aan het creëren en behouden van de zeer gerespecteerde reputatie voor kwaliteit en service die het vandaag de dag heeft, met een klanttevredenheidsbeoordeling van 99 procent, die ongeëvenaard is onder labelbedrijven. My Nametags is het enige labelbedrijf in België dat antibacteriële naamlabels levert.